گفتگوی هم میهن

ساخت وبلاگ
۵ خوراکی برای آنکه خواب شبانه ی بهتری داشته باشید
نصف موز و مقداری بادام

ترکیب کربوهیدرات، تریپتوفان و منیزیم می‌تواند به خواب شما کمک کند. به جای موز می‌توانید از گیلاس استفاده کنید، یک منبع طبیعی ملاتونین.

غلات کامل با کره‌ی بادام‌زمینی

این ترکیب جادویی دیگری است که ( کربوهیدرات‌های کامل + تریپتوفان ) که خواب‌آلودگی شما را بیشتر می‌کند.

یک لیوان شیر داغ

نوشیدن شیر داغ به خواب بهتر شما کمک می‌کند زیرا لبنیات دارای تریپتوفان، کلسیم و منیزیم هستند. اما دقت داشته باشید فنجان کوچکی شیر بنوشید وگرنه مجبورید شب برای رفتن به سرویس بهداشتی از رختخواب بلند شوید.

یک کاسه برشتوک غلات با شیر

تریپتوفان، کلسیم و منیزیم موجود در شیر همراه با کلسیم و کربوهیدرات‌های برشتوک می‌توانند شما را خواب‌آلوده‌تر کنند. برشتوک کم شیرینی بهتر است، در نتیجه افزایش قند خون شما را بیدار نخواهد کرد. همچنین می‌توانید بلغور جو با شیر تهیه کنید زیرا بلغور جو منبع غنی ملاتونین است که خواب را بهتر می‌کند.

یک نصفه ساندویچ کباب ترکی

ساندویچ خود را با نان گندم ( غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و منیزیم ) و چند تکه گوشت بوقلمون ( منبع مشهوری برای تریپتوفان ) تهیه کنید و حالا آماده باشید تا خیلی سریع تر خوابتان ببرد.

یک لیوان چای گیاهی

چای بابونه، گل ساعتی و سنبل‌الطیب همگی خاصیت آرام‌بخش دارند. برای تأثیر بیشتر یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید، زیرا عسل دارای تریپتوفان است. قبل از خواب چای جینسینگ مصرف نکنید زیرا شما را سرحال می‌کند.
منبع: آفتاب

__________________
خدا با ماست...

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:23

به این دلایل روزه تان را با خاکشیر و نبات باز کنید
درمان یبوست روزه داران با خاکشیر و نبات

لیلا شیربیگی, متخصص طب سنتی درباره رفع یبوست در روزه داری, اظهار داشت: برای کسانی که یبوست دارند, افطاری‌شان را بهتر است با خاکشیر و آب داغ و کمی نبات شروع کنند.

به‌گفته وی یک قاشق چای‌خوری خاکشیر در یک فنجان آب داغ و کمی هم پودر نبات با هم مخلوط کنند و افطار را با این نوشیدنی گرم باز کنند و بعد ۱۵ دقیقه تحمل کنند تا خاکشیر و آب داغ جذب بدن شود, آن زمان شروع به خوردن افطار کنند.

همچنین میثم شیرزاد ــ متخصص طب سنتی نیز ادامه داد: افطار را باید با نوشیدنی‌های گرم شیرین آغاز کرد.

شیر گرم با عسل

شیر گرم با شیره انگور

چای با شیره انگور

استفاده از شکر در نوشیدنی‌های گرم کمک می‌کند که انرژی از دست رفته زودتر برگردد و در عین حال رطوبت از دست رفته هم زودتر جبران شود.

همچنین سید سعید اسماعیلی ــ متخصص طب سنتی نیز اضافه کرد: برای افطار بهتر است که ما غذاهایی مصرف کنیم که با معده‌ای که حدوداً ۱۷ ساعت خالی بوده سازگار باشد بنابراین استفاده از غذاهایی که بسیار سنگین و دیرهضم هستند برای وعده افطار قاعدتاً خوراکی‌های مناسبی به نظر نمی‌رسند.

استفاده از آب سرد موقعی که افراد ساعت‌ها تشنه بودند و کبد و معده حرارت زیادی دارد, باعث می‌شود به‌سرعت این آب سرد جذب کبد شود و به کبد ما آسیب برساند. توصیه می‌کنیم افطار را با کمی آب ولرم شروع و روزه را با آن باز کنند.

مهدیس مجتبایی ــ متخصص طب سنتی نیز خاطرنشان کرد: یادتان باشد در زمان افطار تا سحر از چای پُررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی‌تان را چندین برابر افزایش می‌دهد. اگر خیلی به خوردن چای عادت دارید بهتر است از چای کمرنگ و ترجیحاً از چای‌های ایرانی اصیل بدون عطر و بدون اسانس استفاده شود.
منبع:آفتاب

__________________
خدا با ماست...

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:23

علت داغی کف پا و روش درمان و پیشگیری آن
دلایل داغی کف پا:

- چاقی و اضافه وزن

- اعتیاد به دخانیات

- مصرف الکل

- اضطراب و تنش های عصبی

- پوشیدن کفش های نامناسب

- پوشیدن جوراب های بافته شده از الیاف مصنوعی

- بیماری دیابت

- کمبود ویتامین B

- افزایش اسید اوریک خون

- اختلال در فعالیت های کلیه

دیگر نشانه های مرتبط با داغ شدن کف پا

- احساس درد و سوزن سوزن شدن پاها به خصوص در هنگام شب

- افزایش تعرق بدن

- ورم کردگی و قرمز شدن کف پاها

- بی حس شدن پاها

روش های تشخیص

عکسبرداری رادیولوژی، تصویربرداری همچون سی تی اسکن و ام آر آی(MRI) می تواند شما را به تشخیص بیماری مرتبط با داغی کف پا کمک کند. آزمایش خون و ادرار نیز برای بررسی سایر مشکلات احتمالی سودمند است.

راه های پیشگیری از داغ شدن کف پا

- پوشیدن کفش مناسب و اندازه که به پاها فشار وارد نشود

- پوشیدن جوراب نخی و اجتناب از پوشیدن جوراب های بافته شده از الیاف مصنوعی

- استراحت دادن به پاها حتی به اندازه پنج دقیقه در صورت ایستادن مداوم

- عدم مصرف دخانیات و الکل

- مشورت با پزشک

راه های درمان در خانه

- حنا گذاشتن کف پاها می تواند باعث خنکی و کاهش درد پاها شود.

- قبل از خواب پاهایتان را در محلول آب و سرکه سیب قرار دهید و قبل از این که به رختخواب بروید، آنها را خشک کنید. این محلول درد و داغی پای شما را می گیرد.
منبع: آفتاب

__________________
خدا با ماست...

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:23

گلن فورد/ جنگ آمریکا با تروریسم: بزرگترین دروغ قرن بیست و یکم
ین ادعای آمریکا که در حال «جنگ با تروریسم» در سطحی جهانی است، بزرگ ترین دروغ قرن بیست و یکم به شمار می آید؛ وهم و خیالی بزرگ در مقیاس تاریخی شرارت این ادعای هیتلر که در حال دفاع از آلمان دربرابر یورش دنیای یهود است، یا قابل قیاس با تجارت برده از آن سوی اقیانوس اطلس که در واقع ماموریتی برای مسیحی سازی اقوام دیگر بود. در عالم واقع آمریکا مادر و تغذیه کننده اصلی شبکه ای جهانی از جهادی هاست؛ حقیقتی که اکثر مردم جهان آن را می دانند، از جمله آن 82 درصد از سوری هایی که معتقدند «آمریکا دولت اسلامی را پدید آورده است.» (حتی 62 درصد سوری ها در مناطق تحت کنترل داعش نیز به این واقعیت اعتقاد دارند.)

تنها آمریکاییانی که خود را استثنایی می پندارند و اروپاییانی که دارای ذهنیت استعماری هستند، به منظور کسب اندکی اعتبار برای آن، بر این سفاهت و بی خردی واشنگتن لباسی دیگر پوشانده اند. اما روشن است که این واقعیت برای هر کشوری به شدت خطرناک است: این ایالات متحده است که تروریسم جهادی های اسلامگرا را بر جهان تحمیل کرده است. زمانی که این نمایش به آخر برسد؛ زمانی که دیگر جهانیان وانمود نکنند که واشنگتن «مادر تمام ترورها» نیست، برقراری چه نوع دیالوگی با عامل اصلی بی خرد و درمانده این کار امکان پذیر است؟ زمانی که او را متهم به چنین شرارت غیرقابل بیانی کردید، با مجرمی که یک ابرقدرت است چه می کنید؟

پرزیدنت ولادیمیر پوتین در نوامبر گذشته بعد از آنکه روسیه بمباران و موشک باران ویرانگر خود علیه زیرساخت های داعش را در سوریه که در مقیاسی صنعتی بودند آغاز کرد- تاسیسات و سیستم های حمل و نقلی که از زمان اعلام جعلی جنگ علیه ترور از سوی اوباما در سپتامبر 2014 ، آمریکا هیچ کاری در جهت نابود کردن آنها نکرده و آنها را کاملا دست نخورده باقی گذاشته بود- گامی در این راه برداشت. طی این مدت گروه دولت اسلامی با مصونیت کامل، دست به فروش های نفتی بسیار گسترده و کارآفرینی های بسیار زده بود، آن هم زیر چشم بمب افکن های آمریکایی. پوتین گفت: «من به همکارانم عکس هایی را نشان دادم که از فضا و توسط هواپیماها گرفته شده بود و به روشنی مقیاس تجارت غیرقانونی نفت و فرآورده های نفتی داعش را نشان می دادند. صف وسایل نقلیه حمل این فرآورده ها چند ده کیلومتر امتداد داشت و از ارتفاع چهار پنج هزار متری به وضوح دیده می شد که تا آن سوی افق امتداد داشتند.» بمب افکن های روسی صدها کامیون نفتکش را ظرف یک هفته از بین بردند و با حملات موشکی شلیک شده از کشتی های روسی در دریای خزر، سایت های فرماندهی و کنترل حیاتی داعش را هدف گرفتند.

به تمسخر گرفته شدن اقدامات نظامی آمریکا علیه داعش از سوی پوتین، باراک اوباما را در پیشگاه جهانیان شرمسار و دستپاچه کرد؛ استهزا و اهانتی که تنها یک ابرقدرت هسته ای همتا جرات آن را داشت. با این حال حتی رئیس جمهور روسیه نیز کلماتش را با دقت انتخاب کرد، چرا که می دانست به کار گیری جهادی ها به محور سیاست امپریالیستی آمریکا تبدیل شده است. واشنگتن هیچ جانشینی برای جهادی هایی که از آخرین روزهای دولت پرزیدنت جیمی کارتر ابزار سیاست آمریکا بوده اند، ندارد.

به همین دلیل بود که در آگوست 2014 پرزیدنت باراک اوباما پذیرفت که در قبال داعش «ما هنوز فاقد یک راهبرد خاص هستیم.» اوباما هیچ راهبردی برای مبارزه با داعش ندارد، چون آمریکا هیچ راهبردی برای مبارزه با جهادی ها از هر سنخ و قماشی در سوریه ندارد، چرا که تمام تروریست ها برای آمریکا و متحدانش کار کرده اند.

اوباما هنوز هم «جنگی» را علیه داعش به راه نینداخته است. نه تنها در مقیاس یک ابرقدرت که به هیچ وجه چنین کاری نکرده، بلکه حتی به اقدامی نزدیک به عملیات نیروهای بسیار کمتر روسی قبل از عقب نشینی قسمتی از آنها در مارس سال جاری نیز دست نزده است. هفته گذشته نیویورک تایمز مقاله ای را منتشر کرد که هدف آن نیمی توجیه و نیمی انتقاد از کارزار هوایی آمریکا در قلمرو تحت کنترل داعش بود. آمریکاییان ناکارآمدی کارزار هوایی خود را به گردن «فقر اطلاعاتی»، «تعیین هدف ناشیانه»، «طراحان بی تجربه»، «کمبود پرسنل، «رقابت جویی های داخلی» و «ترس از وارد آوردن تلفات به غیرنظامیان» – این از کشوری که از زمان جنگ جهانی دوم بدین سو عامل مرگ 20 تا 30 میلیون نفر بوده- انداخته اند. اما پنتاگون اکنون ادعا می کند که روش خود را عوض کرده و در حال تمرکز بر از بین بردن پول های نقد داعش و هدف گیری مکان های ذخیره سازی پول های نقد آنهاست که به از بین رفتن دستمزد حدود 50 درصد از نیروهای داعش منجر شده است. ارتش آمریکا می گوید که حدود 400 کامیون نفتکش داعش را منهدم کرده است (روس ها ادعا می کنند که در مجموع دو هزار نفتکش این گروه را از بین برده اند.)

به عنوان یک نغمه مکمل مقابل، نیویورک تایمز از دیوید ای.دپولتا ژنرال سه ستاره بازنشسته نیروی هوایی که در سال 2001 کارزارهای هوایی را در افغانستان و در سال 1991 در خلیج فارس طراحی کرده، نقل قولی آورده است. او کارزار هوایی فعلی آمریکا علیه دولت اسلامی را نمادین و در مقایسه با عملیات های پیشین بی رمق توصیف می کند.

آمریکا به طور میانگین در هر روز 14 و نیم حمله هوایی در میادین جنگی سوریه و عراق انجام داده که اوج آن در ماه آوریل با 17 حمله بوده است. این مقدار بسیار کمتر از 50 حمله در روز ناتو علیه لیبی در سال 2001، 85 حمله در روز علیه افغانستان در سال 2001 و 800 حمله در روز در عراق در سال 2003 است. بعلاوه این تعداد بسیار کمتر از 55 حمله در روز روسیه در سوریه و در مجموع 9 هزار حمله آن در طول دوره ای پنج ماه و نیمه است؛ با یک نیروی هوایی بسیار کوچک تر از 750 هواپیمای آمریکایی که در منطقه مستقر هستند( هواپیماهای مستقر بر ناوهای هواپیمابر یا موشک های کروز در این محاسبه لحاظ نشده است).

اعداد و ارقام از واقعیت ماجرا به ما خبر می دهند: آمریکا در حال انجام «جنگی» جدی علیه تشکیلات رزمی داعش که همچنان در سوریه تهاجمی، متحرک و کارآمد باقی مانده، نیست.

بهانه آمریکا در ارتباط با فقر اطلاعاتی، تعیین هدف ناشیانه، طراحان بی تجربه، کمبود پرسنل و رقابت جویی های داخلی می تواند رگه هایی از حقیقت را در خود داشته باشد، چرا که انسان انتظار وجود شکاف را در اطلاعات گردآوری شده و هدف گیری های صورت گرفته در مورد جهادی هایی که دارایی های آمریکا به حساب می آیند نه دشنمان آنها دارد. و جای پرسش ندارد که «رقابت جویی های داخلی» در درون ماشین جنگی آمریکا امری معمول است، مثلا جهادی های تحت حمایت سیا به جهادی های تحت حمایت پنتاگون در سوریه حمله می کنند؛ واقعیت این است که آمریکا از طیف وسیعی از جهادی هایی پشتیبانی می کند که با یکدیگر کشمکش دارند.

آمریکا با ادعای کشتن «رهبران» داعش و از بین بردن پول نقد آنها صحنه سازی می کند. این کار با چیزی که به نظر می رسد هدف کلی سیاست دولت اوباما در حمایت از جهادی هاست و اکنون عمیقا دچار بحران شده، منطبق است: حفظ داعش به عنوان نیرویی رزمنده جهت به کار گیری آنها تحت عنوانی دیگر و تحت رهبری عالی جدید. بر اساس تعریف آمریکا گروه داعش زمانی «یاغی» شد که این گروه دو سال قبل راه دنبال کردن ماموریت خود را در پیش گرفت. حتی با این وجود نیز آمریکا عمدتا رهبران داعش را هدف گرفت تا آنها را از بین ببرد اما اجازه داد تا بدنه اصلی جنگجویان آن که حدود 30 هزار تن برآورد می شوند نه تنها دست نخورده باقی بماند، بلکه مداوما از نو و برای انجام یک کسب و کار نفتی گسترده عمدتا با ترکیه متحد ناتو به کار گرفته شود. (با وجود همکاری مشترک آمریکا در یک قطعنامه سازمان ملل که خواستار جنگ بین المللی علیه این گروه می شد، این کشور همچنین به شکلی کاملا علنی از شاخه سوری القاعده، جبهه النصره، دربرابر بمباران های روسیه حفاظت کرد.)

به چشم یک مرد نظامی چون ژنرال بازنشسته دپولتا، این یک کارزار«نمادین» و «کم رمق» به نظر می آید. این عملیات عملا اقدامی از سر استیصال برای ایجاد توازن در منافع آمریکا در حفظ داعش به عنوان یک دارایی نظامی این کشور و در عین حال همزمان حفظ و تداوم «مادر تمام دروغ ها» ست؛ این دروغ که آمریکا درگیر جنگ علیه تروریسم در مقیاسی جهانی است نه عمل کردن به عنوان مقراصلی ترور در جهان. حفظ این وهم و خیال نقش برآب شده، دست کم در حباب داخل کشور، مستلزم حفظ تشکیلاتی است که وظیفه آن پیش بردن یک عملیات روانی مداوم و گسترده است. به این تشکیلات، رسانه های خبری شرکتی می گویند.

منبع: There is No U.S. War Against ISIS; Instead, Obama is Protecting His “Assets” | Black Agenda Report

نوشته: گلن فورد[1]

ترجمه: محمود سبزواری

[1] . Glen Fordسردبیر اجرایی سایت بی ای آر

__________________
هنگامی که ناقوس جنگ نواخته شود مرد از نامرد شناخته میشود.

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:48

 

تاريخ عضويت: May 2016

وضعیت تاهل: مجرد

محل سكونت: تهران

ارسالها: 13

سپاس هاي ايشان از ديگران: 0

سپاس های دیگران از ایشان : 4


ارسال پیام خصوصی

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:48

راه هایی ساده برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت
راه هایی ساده برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت
راه هایی ساده برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت
گوگل و دیگر موتورهای جستجو از سرعت بارگذاری صفحه وب سایت برای تعیین رتبه سایت استفاده می کنند ، پس داشتن سرعت بالا در بارگذاری امری ضروری است و در بهینه سازی سایت مهم می باشد . مطالعات نشان می دهد 40% کاربران ممکن است هنگامی که پس از 3 ثانیه صفحه مورد نظرشان را مشاهده نکنند صفحه فعلی را ترک کرده و به صفحات بعدی بروند.

چگونه می توان سرعت بارگذاری را افزایش داده و مشتری را راضی نگه داشت؟

زمانی بارگذاری سایتی سریع خواهد بود که در طراحی وب سایت آن صفحه از چند عکس و متن هایی ساده استفاده شده باشد. اگر به صفحات پیچیده تری نیاز دارید اسکریپت را به صورت برنامه واحد ادغام کنید و سعی کنید پلاگین را به حداقل برسانید ، اضافه کردن بیش از حد پلاگین ها نه تنها سرعت بارگذاری را کاهش می دهد بلکه شانس سقوط صفحه را افزایش و باعث خطر امنیتی می شود.

بنیاد:

قبل از اقدام به ایجاد هرگونه تغییری در طراحی سایت ، سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهید و هوشیار باشید که بیشتر درخواست های http داخل یک سرور تشکیل می شوند .
HTTP مخفف پروتکل انتقال فوق متن است که تعیین می کند محتوا چگونه توزیع شده است. از YAHOO و YSLOW به منظور ایده پردازی برای افزایش سرعت سایت می توانید استفاده نمایید.
یکی دیگر از ابزار هایی که برای بررسی سرعت سایت می توانید از آن استفاده کنید GTmetrix می باشد . نکات ذکر شده برای سایت های وردپرس می باشند.

فشرده سازی فایل ها و اکسریپت:

با فشرده سازی فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب افزایش خواهد یافت . می توانید از برنامه های فشرده سازی رایگان به منظور کاهش بایت صفحات استفاده کنید که این امر نقشه به سزایی در سئو و بهینه سازی وب سایت و هم چنین بالا بردن رتبه شما در گوگل خواهد داشت.برخی از سرویس دهنده ها مانند APACHE در اختیار کاربران می باشد که با ارائه نکاتی مفید برای JAVA,CSS و HTML ساخته شده اند.

استفاده از CDN به منظور گسترش محتوا در سرور:

CDN گروهی از سرورهای واقع در سراسر جهان است. یک CDN می تواند حجم فایل ها را کاهش داده و سریع تر به منطقه ای در نزدیکی سرور ارسال کند .
هرچند CDN تنها نیاز به اضافه کردن یک کد ساده در طراحی و ساخت سایت دارد اما می تواند پر هزینه باشد.

CACHE مرورگر:


حافظه پنهان مرورگر به طور موقت از صفحات وب کپی می شود مانند عناصر html و تصاویر. بنا بر این برای دوباره لود شدن صفحات از cache آن ها استفاده می شود. برای اطلاعات خود تاریخ انقضا تعیین کنید ، این عمل به مرورگر در نگه داری اطلاعات در cache کمک می کند.


HTTP فعال:


دستور کار http به زبان ساده به شرح زیر است: دریافت ، ارسال و بستن. استفاده از http در تلفن های همراه آسان ولی اغلب با سرعت پایین می باشد. نوعی ترفند موجود است که بر این اساس می باشد: مرورگر ها و سرورها به توافقی در گرفتن و انتقال فایل ها رسیده اند. این بدان معناست که سرور ارتباط زنده شما را تا زمانی که در یک سایت هستید و صفحات http دیگری را باز می کنید ، حفظ خواهد کرد.


در خلاصه:

هرگاه قصد ایجاد تغییرات در سایت خود با اضافه کردن تصاویر ، مطالب و یا اسکریپت داشتید ، از خود این سوال را بپرسید که چگونه روی سئو سایت و سرعت سایت شما تاثیر خواهند داشت. مقرون به صرفه نیست که فقط برای داشتن اخرین نوآوری ها در سایت خود ، سرعت سایت را کند کنید زیرا این امر منجر به از دست دادن درآمدتان خواهد شد .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:48

آخ..آخ..آدم یه زن اینجوری گیرش بیاید که همین جوری شام و ناهارش رو به اشکال فوتوژنیک تزئین کند دیگر از خدا واقعا چه می خواهد...

دیگه جز نزنید... خب فاکتور یک زن خوب اول از همه این است که آشپز خوبی باشد و غذای خوب و باب دندون آدم بپزد که گربه خور نشود.

زن اگر اشپزی اش خوب نباشد عشق برای آدم حکم خربزه ای دارد که همه اش آب هست، باید گذاشتش دم کوزه. اتفاقا به نظرم برای کم شدن میزان آمار طلاق باید روی آشپزی دختر خانم ها بخصوص در مدارس کار بیشتری کرد.

طرح من این است که یک درس آشپزی در مدارش بگذارد؛ نه این درس های بیخود و سوری حرفه و فن که همه چیز رو سنبل می کنند.

نه درست و حسابی باید این دخترها را به هنر آشپزی مجهز کرد تا شوهرشان دل به زندگی بدهد؛ اصلا زندگی بی اشپزی از پایه بی بنیاد است. حالا من هر چی بگم کو گوش شنوا.

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 6:43

شخصیت ورزشی شما چیست؟

برای این که ورزشی پیدا کنید که مناسب شما باشد و از انجام آن لذت ببرید، باید ورزشی را جستجو کنید که با شخصیت شما هماهنگ باشد.
ما در اینجا پنج شخصیت ورزشی را به شما معرفی میکنیم که با استفاده از آنها بتوانید ورزش مناسب شخصیت خویش را تشخیص دهید. سپس تمرینات متناسب با شخصیت خویش را مطالعه کنید. ما حتی توصیه هایی برای به دست آوردن انگیزه به شما ارائه خواهیم داد.
شخصیت ورزشی شماره 1. شما ترجیح میدهید عرق نکنید.
برای اینکه راجع به بدن خویش و تحرک آن احساس خوبی داشته باشید، لازم نیست حتما عرق کنید.
تمرینات مناسب: ورزشی را انتخاب کنید که اساس آن، حرکتهای کششی یا ملایم باشد. ورزش‌هایی مثل یوگا یا تای چی.
برای شروع می‌توانید از فیلمهای آموزشی استفاده کنید. پیاده روی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پیاده روی برای قلب و ریه شما مناسب است حتی زمانی که عرق نکنید.
بهترین انگیزه شما برای ورزش: با اهداف کوچک شروع کنید. چرا؟ چون شما می‌توانید به سرعت از پس یک هدف کوچک بر بیایید و این باعث بالا رفتن انگیزه شما خواهد شد. به علاوه این طور احتمالا کمتر عرق می‌کنید!
برای مثال با 10 دقیقه ورزش در روز شروع کنید. سپس آن را به سه دوره 10 دقیقه‌ای افزایش دهید. می‌توانید یک دوره را اول صبح داشته باشید، یکی را میان تکالیف‌تان و بعدی را قبل از خواب انجام دهید.
شخصیت ورزشی شماره2. شما از تمرینات تکراری خسته می‌شوید.
تمرینات تکراری شما را خواب آلوده می‌کند؟ شما میتوانید دو یا چند ورزش را همزمان تمرین نمایید.
تمرینات مناسب: شما می‌توانید دو فعالیت ورزشی را همزمان پیگیری کنید. مثلا می‌توانید یکی را دوشنبه و دیگری را پنجشنبه آموزش ببینید.
اگر می‌خواهید بدوید یا پیاده روی کنید، می‌توانید در طی مسیر به کتاب‌های صوتی گوش دهید. برای اینکه بی‌حوصله و کسل نشوید می توانید هر از گاه مسیر حرکت خود را تغییر دهید.

بهترین انگیزه شما برای ورزش:
سعی کنید هربار که می‌خواهید ورزش کنید از تمرینات متفاوتی استفاده کنید تا شادابی بیشتری داشته باشید و کسل نشوید. مثلا 5 دقیقه دوچرخه سواری کنید، 10 بار دراز و نشست بزنید، 5 بار حرکت شنا را انجام بدهید، 10 بار حرکتهای کششی برای لمس انگشت پایتان را انجام دهید. سپس دوباره این دوره را از اول تکرار کنید.
شخصیت ورزشی شماره3: شما حرکات ورزشی شدید را می‌پسندید.
شما دوست دارید خود را تحت فشار قرار د هید و ورزش‌های سخت را انجام دهید. شما دوست دارید ورزشهای رقابتی را انجام دهید و یا بعد از اتمام تمرین در تمام بدنتان احساس کوفتگی لذتبخشی داشته باشید.
تمرینات مناسب: در یک رقابت شرکت کنید، مثلا یک مسابقه پیاده روی 5 کیلومتری. اهداف هفتگی تعیین کنید. از یک برنامه موبایل برای اندازه گیری میزان پیاده روی یا دویدن خود استفاده کنید تا بتوانید پیشرفت خود را پیگیری کنید.
اطمینان حاصل کنید که اهدافتان واقعی است و به تدریج شدت فعالیتها را افزایش دهید. اگر ناگهان بیش از توان خویش فعالیت کنید ممکن است با شکست مواجه شوید و یا دچار آسیب دیدگی شوید. از یکی از دوستانتان، افراد خانواده و یا یک مربی بپرسید که آیا اهداف شما واقع گرایانه است.
بهترین انگیزه شما برای ورزش: برای افزودن انگیزه خود تمرینات خود را شجاعانه‌تر کنید. صخره نوردی یا اسکیت سواری را امتحان کنید. اگر آب را دوست دارید ورزش‌های قایقرانی را امتحان کنید. فراموش نکنید که همواره باید مسائل ایمنی را رعایت کنید و یک متخصص را در کنار خود داشته باشید تا شما را راهنمایی کند. شما حتما باید مطمئن باشید که این ورزش‌ها را در محیطی ایمن انجام می‌دهید. این گونه نگرانی‌ای برای والدین‌تان ایجاد نمی‌شود و مهارتی نیز خواهید آموخت.
شخصیت ورزشی شماره4: شما کاملا احساس ناهماهنگی می‌کنید.
ممکن است شما در درس‌هایتان موفق باشید و موضوعات جدید را به سرعت یاد بگیرید، اما زمانی که نوبت به تحرک میرسد شاید انتظار داشته باشید که قبل از تمرین کردن، یک شبه قهرمان شوید.
تمرینات مناسب: ورزشهایی را امتحان کنید که بیشتر شبیه بازی باشند، ورزشهایی مثل پینگ پنگ، کروکه، بدمینتون، فریزبی و هر چیزی که باعث تحرک شما شود. می‌توانید به کلاسهای آموزشی بروید. یا میتوانید موسیقی بگذارید و با آن حرکات موزون انجام دهید. مهم نیست اگر ناهماهنگ باشید آنچه مهم است تنها اینست که تحرک داشته باشید و خوش بگذرانید.

بهترین انگیزه شما برای ورزش:
اگر دسترسی به باشگاه ورزشی دارید، وزنه زدن را امتحان کنید. در روز اول، یک مربی ورزشی و یا کسی که واجد شرایط است می تواند به شما نحوه استفاده از دستگاه های بدنسازی را نشان دهد. معمولا ورزش کردن با این دستگاه ها نیاز چندانی به هماهنگی ندارد.
وزنه زدن و کار با دستگاه های بدنسازی ترکیب بدن شما را بهبود میبخشد، شما را قوی تر میکند و به شما احساس سالم بودن می‌دهد.
شما شاید ترجیح بدهید ورزش برایتان یک فعالیت اجتماعی باشد. اگر این طور است به کلوپ‌های ورزشی بپیوندید. این گونه در کنار دوستانتان از ورزش لذت خواهید برد.

شخصیت ورزشی شماره5: شما زود ناامید می‌شوید.
وقتی که شروع به ورزش می‌کنید نباید انتظار پیشرفتی ناگهانی داشته باشید. اگر خود را با دیگران مقایسه کنید قضیه چالش برانگیزتر می‌شود. به خاطر داشته باشید که افراد با هم تفاوت دارند و هر کدام استعدادهای خاص خود را دارند.
تمرینات مناسب: می‌توانید هر ورزشی را انتخاب کنید، منتها سعی کنید به تدریج و قدم به قدم به اهداف خود نزدیک شوید. هر بار که تمرین میکنید بر کارهایی که انجام می‌دهید تمرکز کنید نه بر کارهایی که نتوانستید انجام بدهید. خود را در حال رسیدن به اهدافتان تصور کنید. اگر هدف شما اینست که دونده خوبی بشوید خود را تصور کنید که به خط پایان مسابقه رسیده اید. اینگونه از "من نمیتوانم" به "من اینکار را انجام خواهم داد" میرسید.
بهترین انگیزه شما برای ورزش: خود را با خودتان مقایسه کنید. ابتدا بر تداوم تمرین خود تمرکز کنید. سعی کنید بیشتر روزها تحرک داشته باشید. کاری انجام دهید تا از پیشرفتتان احساس خوبی به شما دست دهد، برای مثال هر روزی که تمرین ورزشی خود را کامل کردید در تقویم خود جلوی همان روز یک ستاره بکشید. مدت زمانی را که صرف انجام تمرین کردید یادداشت کنید و تمرینات خود را هر ماه با ماه قبل مقایسه نمایید.
به پیشرفتهایی که پس از مدتی ظاهر میشوند توجه کنید مثلا اینکه چه مدت طول میکشد تا خسته شوید و از نفس بیفتید، بعد از انجام تمرین در بدنتان چقدر احساس خوشایندی دارید و چه میزان انرژی که در هنگام انجام حرکات ورزشی صرف می‌کنید.

دوستداران ارتباط جمعی: ورزشهای تیمی

اگر برای تیم مدرسه خود انتخاب نشدید نگران نباشید. می‌توانید به کلاس‌ها و باشگاه‌های ورزشی بروید. در آنجا همه می‌توانند در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند. شما می‌توانید در کلاسهای فوتبال، والیبال، بدمینتون، تنیس یا هر کلاسی که علاقه‌مندید شرکت کنید. هیچ وقت برای شروع یادگیری یک ورزش جدید دیر نیست.
با هم تیمی‌های خود صحبت کنید؛ همچنین دوستانتان را دعوت کنید تا به آن کلاس ورزشی بپیوندند و یا آنها را دعوت کنید تا با شما فوتبال یا بسکتبال بازی کنند. به یاد یاد داشته باشید که لازم است روزی 1 ساعت تحرک داشته باشید.

آدم‌های با انرژی: تمرین برای شرکت در مسابقه‌های ورزشی

دویدن یکی از بهترین ورزشهاست؛ هم برای قلب و ریه مفید است و هم استخوانها را قوی می‌کند. همچنین وقتی در یک مسابقه دو، یک دونده دیگر را پشت سر می‌گذارید احساس خوبی پیدا می‌کنید! اما دویدن بیشتر رقابت با خودتان است.
در ابتدا برای تفریح بدوید. 1 یا 2 ماه قبل از مسابقه هر هفته برای خود اهداف کوچکی تعیین کنید. هفته اول یک مایل بدوید، هفته دوم 2 مایل، کم کم می‌توانید دویدن را با پیاده روی ترکیب کنید. به یاد داشته باشید اگرچه نام این ورزش دویدن است، اما می‌توانید گاهی نیز پیاده رویی کنید.

علاقه‌مندان به کارهای نمایشی: اسکیت سواری کردن

با اسکیت سواری عضلات شکم خود را محکم می‌کنید و تعادل خود را افزایش می‌دهید. از یک مربی بخواهید به شما در مورد انتخاب کلاه ایمنی و محافظ کمک کند و به طور کلی مسائل مربوط به ایمنی را به شما آموزش دهد.
اگر هنوز هم نمی‌توانید هنرنمایی کنید از تلاش دست برندارید. می‌توانید در پارک‌های مخصوص در زمینی صاف_دور از محل عبور وسایل نقلیه_ تمرین کنید تا مهارت بیشتری پیدا کنید. اسکیت سواری یک ورزش عالی است و قدرت شما را افزایش می‌دهد.

دوستداران طبیعت: پیاده روی و قایقرانی

اگر راه‌پیمایی در طبیعت، ماهیگیری و یا قایق رانی را دوست دارید، احتمالا از رفتن به طبیعت خوشحال می‌شوید. اما اگر نیاز به ابزارهای مناسب دارید می‌توانید به فروشگاه‌های کالاهای ورزشی دست دوم مراجعه کنید.
برای لذت بردن از راه‌پیمایی، شما فقط نیاز به کفش مناسب دارید برای اطمینان از امنیت خود به همراه یک دوست بروید. برای اینکه بیشتر لذت ببرید آن را یک سفر تفریحی در نظر بگیرید، از خودتان یا شگفتی‌های طبیعت عکس بگیرید. بیرون رفتن می تواند آرامش بخش باشد و خلق و خوی خود را بهبود ببخشد.

روح‌های رها: یوگا
یوگا شما را انعطاف پذیر و آرام می‌کند و می‌تواند شکم شما را سفت کند. می‌توانید در کلاس‌های یوگا شرکت کنید و یا در خانه با dvd تمرین کنید.
انواع کلاس‌های یوگا را به شما معرفی می‌کنیم:
کلاس های هاتا و لینگار کلاسهای ملایمی هستند.
کلاسهای آشتانگا، وینیاسا و یوگای قدرتی، سریعتر هستند.
کلاسهای بیکرام شدیدتر هستند.

دوستداران تنهایی: شنا
وقتی شنا می‌کنید تمام بدنتان ورزش می‌کند. این ورزش زمانی را برای شما مهیا می‌کند تا در سکوت و تنهایی بیندیشید. نیم ساعت پا دوچرخه زدن می‌تواند مثل انجام ایروبیک باشد و در آب شما احساس بی‌وزنی می‌کنید.
اگر هنوز شنا کردن را بلد نیستید می‌توانید به کلاسهای آموزش شنا برای بزرگسالان یا کلاسهای خصوصی شنا بروید.

علاقه‌مندان به هیجان: صخره نوردی

آیا از هیجان و کارهای دشوار لذت می‌برید؟ صخره نوردی به شما یک هدف بلند پروازانه و مقدار زیادی هیجان می‌دهد. این کار برای پرورش ماهیچه‌هایتان مناسب است و به تقویت حفظ تعادل شما کمک می‌کند.
برای امتحان کردن این کار هیجان انگیز که آدرنالین زیادی در بدن شما ترشح می‌کند، ابتدا در سالن‌های ورزشی با دیوارهای صخره نوردی تمرین کنید. در اینجا می‌توانید بهترین تکنیک‌ها، شیوه گذاشتن دست و مهار ایمنی را یاد بگیرید.

دوستداران تفکر و اندیشه: کاراته

شاید مردم فکر کنند ورزش‌های رزمی فقط برای مبارزه هستند. اما تمرکز آنها بیشتر بر آرامش درون، پرورش ماهیچه‌ها و به سرعت واکنش نشان دادن است. می‌خواهید آنها را امتحان کنید؟ خیلی از کلاسهای کاراته به شما اجازه می‌دهند که جلسه اول را رایگان استفاده کنید تا متوجه شوید به آن علاقمندید یا خیر.
ایکیدو و کونگ فو دو نمونه از ورزش‌های دفاع شخصی محبوب هستند. تای چی نیز به یوگا شباهت دارد.
با ورزشهای رزمی ذهنتان نیز به همراه بدنتان آرامش خواهد یافت.

دوستداران مطالعه: هدفون در گوش خود بگذارید.
شاید شما بیشتر دوست دارید یک کتاب را مطالعه کنید تا اینکه به باشگاه بدنسازی بروید. اگر این طور است می‌توانید برای زمان‌هایی که ورزش می‌کنید یک کتاب صوتی تهیه کنید. میتوانید زمانی که در اطراف محله‌تان پیاده روی می‌کنید، یا روی تردمیل راه می‌روید با هدفون به کتابهای صوتی گوش دهید.
اگر در روز فعالیت کنید بهتر میتوانید مطالعه کنید و شب‌ها نیز خواب راحت تری خواهید داشت.

مدیران آینده: گلف

خیلی از افراد وقتی بزرگتر می‌شوند بازی هایی مثل فوتبال و والیبال را کنار می‌گذارند، اما بسیاری همچنان به گلف بازی کردن ادامه می‌دهند. بسیاری از مدیران درحین بازی گلف، مبادلات تجاری خود را با یکدیگر انجام میدهند. شما به عنوان مدیر آینده می‌توانید از هم اینک این ورزش را تمرین کنید!

دوستداران بازی: اتاق بازی

اگر دوستدار بازی های رایانه‌ای و گیم هستید می‌توانید بازی‌هایی را انتخاب کنید که تحرک داشته باشند. می‌توانید از بازی‌‌های رقص یا بوکس استفاده کنید. انجام این بازی‌ها مثل شرکت در کلاسهای ایروبیک است. یا می‌توانید بازی هایی مثل پینگ پنگ یا بدمینتون را انجام دهید. آنها شاید چندان شدید نباشند، اما باعث می‌شوند که تحرک داشته باشید و احساس خوبی پیدا کنید. هنگامی که بدن شما تحرک داشته باشد مواد شیمیایی در مغز شما ترشح خواهند شد که به شما احساس خوشایندی می‌بخشند.

دوستداران تفریح و شادی: زومبا

میخواهید با دوستانتان به جایی تفریحی بروید؟ هر هفته یک بار به جای رفتن به بازار و پاساژها به کلاس زومبا بروید. زومبا تلفیقی از رقص‌های لاتین، هندی و ایروبیک است.
در یک کلاس زومبا نام نویسی کنید. جلسه اول کمی زودتر بروید تا به معلم‌تان بگویید که تازه وارد هستید. اگر هیچ کلاسی در نزدیکی شما وجود ندارد، به دوستان‌تان زنگ بزنید و با استفاده از دی وی دی های آموزشی در خانه با هم تمرین کنید. رقص برای قلب شما مفید است و می‌توانید همراه دوستان‌تان تفریح کنید.

مترجم: پ. م.
منبع:راسخون

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 6:43

این روزها اخبار ناراحت‌کننده به سرتاسر دنیا مخابره می‌شوند. در این میان نمی‌توان سهم شبکه‌های اجتماعی را در انتشار و پوشش‌دهی این نوع اخبار نادیده گرفت.

دکتر "ماری مکناتون کاسیل"، استاد روانشناسی دانشگاه "تگزاس سان آنتونیو" در مصاحبه‌ای با سایت خبری "هافینگتون‌پست"، ضمن اشاره به تاثیرات منفی رویدادهای ناراحت‌کننده بر سلامت کلی انسان بیان کرد: «در هیچ نقطه‌ای از تاریخ جهان، مردم تا این اندازه تحت محاصره رسانه و اطلاعات نبوده‌اند».

وی ادامه می‌دهد: «100 سال پیش، زمانی که فاجعه‌ای رخ می‌داد، مردم بایستی مستقیماً با عناصر اطرافشان به منظور برطرف کردن آن رویدادها ارتباط برقرار می‌کردند. اما در عصر حاضر هر آن‌چه اتفاق می‌افتد از دید بشر پنهان نمانده و انسان ناگزیر به دانستن کل جریانات است».

مهمترین تفاوت پوشش اخبار امروز با دیروز در هجوم رسانه‌های اجتماعی است. بر اساس مرکز تحقیقات "پیو" (Pew Research Center) مستقر در آمریکا، 74 درصد کاربران اینترنتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و نصف آنان از امکانات شبکه برای بدست آوردن اخبار روز بهره می‌برند. علاوه بر آن، 78 درصد کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک به طور غیر مستقیم اخبار اشتراک‌گذاری شده را دنبال می‌کنند.

"سونیا لوپین"، مدیر مرکز مطالعات فشارهای روحی در شهر مونترال کانادا طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «زمانی که خبری تکان‌دهنده وارد مغز انسان می‌شود، بدن شروع به تولید هورمون‌های استرس می‌کند. این هورمون‌ها با ورود به مغز حوادث منفی و استرس‌زا را تحت کنترل قرار می‌دهند.»

به گفته وی این واکنش استرسی در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر به چشم می‌خورد. گفته می‌شود خانم‌ها جزئیات اخبار منفی را بیشتر از جزئیات اخبار معمولی به خاطر می‌سپارند. "لوپین" این امر را ناشی از غریزه خانم‌ها برای حفاظت از بچه‌هایشان و نیز احساساتی بودن آن‌ها می‌داند.

اخبار ناراحت‌کننده محرک بسیاری از اتفاقات منفی درون بدن انسان است و روح و روان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. متخصصان پیشنهاد کرده‌اند به منظور محافظت از خود، باید تا جایی که امکان دارد از دیدن این اخبار جلوگیری شود.

توجه شود چک نکردن اخبار شبکه‌های اجتماعی به معنی خودخواهی و اهمیت ندادن به مردم دنیا نیست؛ شما با انجام این کار در واقع می‌پذیرید که ابراز تاسف و ناراحتی برای دیگران کاری از پیش نمی‌برد (مخصوصاً زمانی که کمک چندانی از دستتان بر نمی‌آید).

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 6:43

قديمي 30 دقيقه پيش   #1 (لینک نوشته)

نابودگر / مدیر تالار روانشناسی

 
Shina's Avatar
 

تاريخ عضويت: Sep 2012

وضعیت تاهل: مجرد

ارسالها: 39,904

سپاس هاي ايشان از ديگران: 36,171

سپاس های دیگران از ایشان : 67,735


ارسال پیام خصوصی

پيش فرض5 روش طبیعی برای درمان اضطراب

5 روش طبیعی برای درمان اضطراب
پول، کار، بچه ها، زندگی عشقی، خانواده، مدرسه، و خیلی چیزهای دیگر در جهان وجود دارد که باعث اضطراب شما می شود. از همه بدتر، ممکن است آن ها چیزهای کوچکی باشند که شما نمی توانید در آن لحظه آن ها را اداره کنید. شما می ترسید و کنترل شما تحت تاثیر قرار می گیرد. حملات اضطراب واقعی و واقعا ترسناک هستند.

پنج روش طبیعی برای درمان اضطراب

۱ـ رژیم غذایی خود را تغییر دهید
رژیم غذایی نقش موثری در تنظیم بدن شما دارد. در برخی از موارد، اضطراب ممکن است به دلیل به اندازه کافی غذا نخوردن، یا غذا خوردن نامناسب باشد. اگر قند خون شما کم باشد، ممکن است شما شروع به احساس اضطراب بیشتری کنید.برای مبارزه با اضطراب از خورن صبحانه اجتناب نکنید. تخم مرغ به عنوان یک صبحانه حاوی مقدار زیادی از پروتئین و کولین است که میزان پایین کولین با اضطراب در بیماران همراه است. شما همچنین باید مطمئن شوید که به یک رژیم غذایی پر از امگا ۳ برای توانایی های قلب و حفاظت از مغز داشته باشید.

۲ـ چای بابونه بنوشید
همان اثرات آرام بخش بابونه است که آن را تبدیل به یک ماده مهم در کرم های موضعی می کند که خارش را تسکین می دهد و می تواند به شما کمک کند که آرام تر باشید. بابونه در بسیاری از اشکال مختلف وجود دارد. اما اغلب در چای مصرف می شود. بابونه به همان بخش از مغز واکنش نشان می دهد که یک دیازپام تاثیر می‌گذارد.

۳ـ بیشتر ورزش کنید
با کمی کمتر از نیم ساعت ورزش در روز بدن خود را در برابر اضطراب مقاوم کنید. تمرینات قدرتی، شنا، دویدن، حتی راه رفتن سریع، این که چه نوع ورزشی انجام می دهید مهم نیست، تا زمانی که شما فعال هستید مبارزه با اضطراب نیز وجود دارد.

۴ـ عطر سنبل بزنید
سنبل علاوه بر زیبایی، بوی فوق العاده ای دارد که در واقع یک مستی آور خفیف و امن است. به همین دلیل برای کمک به افرادی که در موقعیت های استرس‌زا هستند کمک کننده است و احساس آرامش بیشتری می آورد. زمانی که احساس اضطراب و یا خستگی می کنید اتاق خود را با عطر و بوی سنبل پر کنید و نفس عمیق بکشید.

۵ـ از مکمل های والرین استفاده کنید
والرین کاهنده اضطراب هستند و به خواب طبیعی کمک می کند. قسمت بد در مورد والرین بوی بد آن است. بوی والرین مانع از استفاده آن به عنوان چای می شود (مگر این که که با مواد دیگر به شدت پوشانده شود). اکثر افراد والرین را به شکل کپسول مصرف می کنند.

منبع: سلامت نیوز

Shina هم اکنون آنلاين است  پاسخ با نقل قول

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 196 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:07

کیست های شایع و ترسناک دختران جوان
تخمدان پلی‌کیستیک، بیماری است که امروزه انگار گریبانگیر بسياري از دختران جوان شده و آنها را با مشکلات باروری مواجه کرده است. این بیماری شاید 30 سال پیش فقط در خانم‌های چاق دیده می‌شد اما الان دخترهای جوان لاغر حتی در سنین 17 سالگی هم به آن مبتلا می‌شوند! شاید شما هم تا به حال با جابه‌جایی‌های چند روزه عادت ماهانه‌تان و رشد چند موی زائد روی چانه یا قفسه سینه و افزایش آکنه‌هایتان دلهره کیست‌های تخمدانی را از سر گذرانده باشید. دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی به شما می‌گوید که آیا این نگرانی را باید جدی بگیرید یا خیر.

وقتی محیط بدن مردانه می‌شود!
تخمدان پلی‌کیستیک همان بیماری «اشتین لونتاین» است که در زمان قدیم با علائم «هیرسوتیسم» (افزایش رشد موهای زائد)، افزایش آکنه صورت، الیگومنوره (تعداد کم دفعات قاعدگی) یا آمنوره (فقدان قاعدگی) و نازایی توسط آقای «اشتین لونتاین» شناخته شد. در زمانی که این بیماری مطرح شد بیشتر مختص افراد چاق بود و علت بروز آن به هم خوردن تعادل هورمون‌ها در خانم‌هاست به این ترتیب که سطح هورمون‌های مردانه یا به طور مستقیم در خون بالا می‌رود یا گیرنده‌ها نسبت به این هورمون‌ها حساس‌تر می‌شوند و محیط بدن خانم‌ها تبدیل به یک محیط مردانه می‌شود. تخمک‌گذاری‌ها معمولا در این محیط مردانه اختلال پیدا می‌کند. درچنین مواقعی شاهد عدم تخمک‌گذاری یا کم شدن تخمک‌گذاری‌ها و افزایش علائم مردانه ازجمله رشد موهای ریش و سبیل و بقیه قسمت‌های بدن و ریزش موهای سر به‌طریق مردانه در دو طرف شقیقه‌ها می‌شویم.

چه علائمی دارد؟
هر فردی که بیماری پلی‌کیستیک دارد ممکن است تمام علائم ذکر شده برای آن را نداشته باشد. این بیماری طیف گسترده‌ای دارد. برای مثال ممکن است دورتا دور تخمدان فقط فولیکول‌های ریز با فاصله بین 2 تا 9 میلی‌متر وجود داشته باشد و بیمار هیچ‌گونه علامتی نداشته باشد يا کسی که اصلا در سال پریود نمی‌شود و تمام بدنش از موهای زائد پوشیده شده و موهای سرش به میزان زیادی کاسته شده است.

این بیماری معمولا از ابتدا با نامرتبی پریودها شروع می‌شود به این ترتیب که پریودها يك تا 2 هفته عقب می‌افتد و در نهایت به جایی ختم می‌شود که بیمار فقط با استفاده از آمپول‌ها یا قرص‌های پروژسترون پریود می‌شود. کم یا زیاد بودن خونریزی‌ها در زمان عادت ماهانه بستگی به جایگاه بیمار در این طیف دارد. برخی از افراد مبتلا بسیار چاق هستند و معمولا سطح هورمون‌های زنانه‌شان هم بالاست. در این افراد ضخامت لایه داخل رحم زیاد می‌شود در نتیجه خونریزی‌هایشان می‌تواند زیاد باشد. بیماران دیگری هم هستند که هر 2 تا 3 ماه یک‌بار پریود می‌شوند و چون در این فواصل چند ماهه تخمک‌گذاری ندارند سطح داخلی رحم‌شان ضخیم می‌شود. این ضخیم شدن آندومتر یا لایه داخلی باعث می‌شود بعد از چند ماه که پریود اتفاق می‌افتد بسیار شدید باشد. وضعیت برای برخی افراد نیز برعکس است، یعنی بيمار هر 2 تا 3 هفته یک بار پریود می‌شود. در این افراد سطح هورمون‌ها به علت تخمک‌گذاری به طور مرتب بالا و پایین نمی‌شود و چون در وسط سیکل به طور ناگهانی یکی از هورمون‌های استروژن یا پروژسترون افت می‌کند بيمار دچار خونریزی می‌شود و فکر می‌کند پریود شده درحالی که این خونریزی پریود نیست و مربوط به عدم تعادل هورمون‌هاست.

حتی دختران 16 ساله لاغر هم ممکن است مبتلا شوند!
بیماری پلی‌کیستیک می‌تواند جنبه ارثی و مادرزادی داشته باشد به خصوص در خانواده‌هایی که دچار چاقی موروثی نیز هستند. در حال حاضر شیوع آن نسبت به 30 سال پیش خیلی بیشتر شده است. در قدیم این بیماری فقط در بیماران چاق دیده می شد اما امروزه حتی لاغرها هم ممکن است دچار پلی‌کیستیک‌های بسیار مقاوم به درمان شوند. متاسفانه درحال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که در سونوگرافی‌اش این کیست‌ها دیده نشود و علائمی نداشته باشد. تنها کسانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند و غذای فست‌فود و چرب نمی‌خورند و مراقب هیکل خود هستند، دچار این علائم نمی‌شوند. بیشتر افراد مبتلا به بیماری پلی‌کیستیک زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که با علائم آن مواجه مي‌شوند. دختران جوان مبتلا به این بیماری که تازه پریود شده‌اند و معمولا هم لاغر هستند کمتر متوجه علائم آن می‌شوند بنابراین بیشتر مراجعان در رابطه با این بیماری در سنین بالای 16 سال قرار دارند. این افراد 16 تا 17 ساله معمولا باید پریودهایشان بعد از 4 تا 5 سال مرتب شده باشد اما باز هم شاهد بی‌نظمی‌های عادت ماهانه هستند و آمنوره دارند. در کل می‌توان گفت رده سنی مبتلایان بیشتر بین 16 تا 36 سال است.

کیست های شایع و ترسناک دختران جوان

بیماری پلی‌کیستیک می‌تواند جنبه ارثی و مادرزادی داشته باشد


مبتلایان به این بیماری نازا نمی‌شوند
این بیماری را می‌توان با در نظر گرفتن علائم کلینیکی، سونوگرافی و آزمایش‌های خاصي تشخیص داد. زمانی که بيمار با علائم هیرسوتیسم، آکنه، نامرتبی پریود یا حتی نازایی مراجعه می‌کند برای او آزمایش‌هایی در روز دوم عادت ماهانه درخواست می‌شود تا اختلالات هورمونی‌اش مشخص شود. در این افراد معمولا سطح هورمون‌های هیپوفیزی LH و FSH دچار اختلال می‌شوند به این ترتیب که نسبت هورمون LH به FSH بیشتر از 2 می‌شود. علاوه براین فاکتور مهم دیگری به نام(AMH (Anti Mullerian Hormone نیز وجود دارد که میزان طبیعی این هورمون معمولا بین 5 تا 5/5 است اما میزان آن در مبتلایان به بیماری پلی‌کیستیک حتی تا 12 هم می‌رسد. در سونوگرافی نیز به خصوص اگر به طریق واژینال انجام شود معمولا فولیکول های زیر 10 میلی‌متری بسیار زیادی دور تا دور تخمدان مشاهده می‌شود. برخی پزشکان به بیماران ترس واهی می‌دهند مبنی براینکه مبتلایان به این بیماری هیچ‌وقت باردار نمی‌شوند درحالی که ممکن است حتی پریود بیمار مرتب و علائم شدید نداشته باشد. این اظهار نظر بیمار را وحشت‌زده می‌کند درصورتی که باید در مورد بیماری پلی‌کیستیک به خوبی توضیح داده شده و به آن رسیدگی شود. در بسیاری از موارد مبتلایان به این بیماری یا با رژیم یا با درمان بالاخره باردار می‌شوند.

پزشک برایتان قرص ضد دیابت تجویز کرده است؟!
برای درمان این بیماری جدا از کاهش وزن و ورزش مرتب می‌توان برحسب علائم بيمار از درمان‌های دارویی نیز استفاده كرد. یکی از این داروها متفورمین یا همان داروی ضددیابت است. متفورمین ورود قند را به سلول تسهیل می‌کند و این باعث می‌شود فرد همیشه گرسنه نباشد و احساس سیری کند. درنتیجه وزن بيمار کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش وزن باعث می‌شود متابولیسم هورمون‌ها بهبود یابد و چربی بدن کاهش پیدا کند در نتیجه هورمون‌های جنسی کمتر داخل این چربی‌ها تجمع پیدا می‌کنند. بارها دیده شده که با تجویز متفورمین برای چند ماه، پریود بيمار مرتب شده یا بيماري که نازایی داشته خود‌به خود باردار شده است. در آخر اگر هیچ یک از روش‌های درمانی ازجمله استفاده از متفورمین، دگزامتازون، رژیم غذایی، ورزش و ... جواب نداد و بیمار نتوانست وزنش را پایین بیاورد و پریودهایش را منظم کند، مجبور می‌شویم از لاپاراسکوپی استفاده کنیم. در لاپاراسکوپی فولیکول‌هایی که ریز هستند را معمولا با الکترود می‌سوزانیم. البته در گذشته متاسفانه پزشکان یک قطعه از تخمدان را برمی‌داشتند و این باعث می‌شد سطح هورمون‌های مردانه افت کند و فرد باردار شود. برای رفع موهای زائد یا هیرسوتیسم نیز می‌توان از داروهای بسیار ساده مانند اسپیرونولاکتون استفاده كرد. این دارو مدر است و باعث افزایش ادرار می‌شود و علاوه بر کاهش موهای زائد رشد موهای سر را نیز بهبود می‌بخشد. از طرفی اگر بیمار آکنه داشته باشد معمولا از داروهای ضد آکنه موضعی یا حتی داکسی سایکلین می‌توان استفاده كرد. اگر هم آکنه خیلی شدید باشد گاهی اوقات بیمار مجبور می‌شود تحت‌نظر متخصص پوست از دارویی به‌نام روآکوتان استفاده کند که حاوی اسید رتینوئیک است. البته این دارو باید باتوجه به آزمایش های کبدی مصرف شود.

منبع: مجله سیب سبز



گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:07

سوچی
سوچی یکی از شهرهای روسیه است که در ناحیه کراسنودار واقع شده و گرم ترین شهر این کشور است. این شهر ساحلی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و در سال 2014 میزبان رقابت های المپیک زمستانی بوده است.

این شهر که در کنار دریای سیاه واقع شده، دارای هتل های زیبا و متعددی است. در سالهای اخیر تور سوچی نزد هموطنان مان محبوبیت بیشتری پیدا کرده و هرساله عده زیادی از توریست های کشورمان با تورهای سوچی، روانه این شهر می شوند.

از جاذبه ها و نقاط دیدنی این شهر می توان از : پارک آبی، ارکستر سمفونی سوچی، پارک های زیبا و امکان غواصی در دریا، تئاتر شهر و ... نام برد.
این شهر دارای امنیت بالای دارد و در هنگام بازدید از این شهر زیبا، هم می توانید از کوهستان های زیبای اطراف شهر دیدن کنید، و از سواحل زیبا و امکانات مختلف توریستی آن دیدن نمایید.


ويرايش توسط almasneshantour : 21 دقيقه پيش در ساعت 05:02 PM

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:07

نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه
از مهمترین اجزای هر خانه ای کابینت آشپزخانه است که کارکرد مهمی دارد و روی نمای خانه تاثیر زیادی دارد کابینت ها تنها برای قرار دادن وسایل نیستند و توجه به طراحی آنها الزامی است زیرا چهره ی منزل را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکاتی در رابطه با کابینت ها :

از آنجائی که کابینت ها نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای آشپزخانه دارند بهتر است آنهایی انتخاب شوند که مناسب و هم نوا با بقیه اجزای آشپزخانه باشند و از لحاظ معماری به سبک خانه بیاید.

بر خلاف گذشته که برای افراد هماهنگ بودن کابینت ها با توجه به شکل اتاق مهم بود امروزه طراحان راه های جدیدتری دارند و رنگ ها و سبک های موجود را با هم ترکیب می کنند برای خانه های سنتی رنگ های چوبی و تیره مناسب تر است و برای آشپزخانه های مدرن رنگ های روشن و خنثی.

در صورتی که در یک قسمت آشپزخانه از رنگ های چشم گیر و پررنگ تر استفاده می کنید در بخش های دیگر از رنگ های ملایم تر استفاده کنید.

جنس پوسته ی کابینت از جنس های مختلفی مانند : برنج ، مس ، نیکل ، مفرغ ، آهن و شیشه است . ببینید کدام یک بیشتر به سبک منزل می آید.

کابینت هایی گوناگون برای بخش های مختلف آشپزخانه انتخاب کنید و رنگ ها ومدل های مختلف را با هم ترکیب کنید.

از این نکات استفاده کنید تا آشپزخانه ای جذاب و محیطی دلچسب برای پخت و پز داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت shoushtarisuperfood.com مراجعه نمایید.

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 195 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:40

دانلود رمان عشق در نمیزنه
دانلود رمان عشق در نمیزنه
دانلود رمان عشق در نمیزنه با لینک مستقیم از رمان فوریو
نوشته : فاطمه زره پوش
تعداد صفحات : 235
دانلود رمان
خلاصه رمان :
داستان در مورد دختری به اسم رهاست که همیشه غرور توی زندگیش حرف اول رو میزنه و همیشه در برابر پسرا کوه غرور بوده و در این داستان با پسری از جنس خودش ، یعنی مغرور و متنفر از جنس مخالف خودش برخورد میکنه این برخورد بر اثر یه تصادف به وجود میاد و باعث میشه این دو تا سر راه هم قرار بگیرن و با هم همکار بشن و از همین جاست که …

دانلود رمان عشق در نمیزنه

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:40

سُبْحَانَكَ يَا وَهَّابُ تَعَالَيْتَ يَا تَوَّابُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى بخشنده بى ‏عوض! بلند مرتبه‏ اى اى توبه پذير! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا فَتَّاحُ تَعَالَيْتَ يَا مُرْتَاحُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى گشاينده درهاى رحمت! بلند مرتبه‏ اى اى وسعت بخش ما را از آتش درپناه خود آر اى پناه بخش

سُبْحَانَكَ يَا سَيِّدِي تَعَالَيْتَ يَا مَوْلاَيَ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى سيد من! بلند مرتبه‏ اى اى مولاى من! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا قَرِيبُ تَعَالَيْتَ يَا رَقِيبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى نزديك به خلق! بلند مرتبه‏ اى اى نگهبان عالم! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا مُبْدِئُ تَعَالَيْتَ يَا مُعِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى پديد آرنده! بلند مرتبه‏ اى اى باز گرداننده! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا حَمِيدُ تَعَالَيْتَ يَا مَجِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى ستوده صفات! بلند مرتبه‏ اى اى صاحب مجد! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا قَدِيمُ تَعَالَيْتَ يَا عَظِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى ذات قديم! بلند مرتبه‏ اى اى حقيقت بزرگ! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا غَفُورُ تَعَالَيْتَ يَا شَكُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى آمرزنده گناهان! بلند مرتبه‏ اى اى نعمت بخش شاكران! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا شَاهِدُ تَعَالَيْتَ يَا شَهِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى گواه خلق! بلند مرتبه‏ اى اى مشاهده كننده عالم! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

سُبْحَانَكَ يَا حَنَّانُ تَعَالَيْتَ يَا مَنَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
پاك و منزهى اى مهربان! بلند مرتبه‏ اى اى نعمت بخش! ما را از آتش پناه بده ای پناه دهنده

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:40

موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
سلام مردم ایران علاقه به موسیقی دارند اما گفته شد که موسیقی و سازها حرام هستند. به دلیل این که موسیقی هر چه باشد انسان را از خود بی خود میکند و اعتیاد به موسیقی و فکر کردن اعتیاد به مواد مخدر دارد انسان که شاعر باشد همیشه فکر زیاد میکند و با نواختن سه تار و هر ساز معتاد میشود.
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
سید محمدحسین شهریار شاعر و نوازنده ساز به مدت 30 سال اعتیاد سنگین به مواد مخدر داشت. یکی از نشریات در نقل قولی از یدالله رویایی شاعر از اعتیاد احمد شاملو شاعر معاصر ایرانی سخن راند
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

احمد شاملود شاعر معتاد
شاعران خیال بافی میکنند و نمیدانند چه میخواند و حیران هستند. شاعران اغراق میکنند و شاید به دلیل مصرف مواد مخدر است که اینان گناه میکنند گناهی مانند استفاده از ساز و حتی یک ترانه سرودند.
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
فرهاد مهرداد خواننده معتاد
بجای نواندن شعر شاعران و شنیدن صدای ساز و خواننده بهتر است به قرآن بخوانید و به قران گوش کنید.
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
علامه آیت الله العظمی برقعی ( رحمه الله) در تفسیر آیات ۲۲۴ تا ۲۲۷سوره مبارکه شعراء می فرمایند: وَالشُّعَرَاءُ یَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ﴿٢٢۴﴾ أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی کُلِّ وَادٍ یَهِیمُونَ ﴿٢٢۵﴾ وَأَنَّهُمْ یَقُولُونَ مَا لَا یَفْعَلُونَ ﴿٢٢۶﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثِیرًا وَانتَصَرُوا مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُوا ۗ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ ﴿٢٢٧﴾ ترجمه: و شاعران را گمراهان پیروی می‌کنند (۲۲۴) آیا نمی‌بینی که آنان در هر وادی حیرانند(۲۲۵) و آنان می‌گویند آنچه را که بجا نمی‌آورند (۲۲۶) مگر آنان که ایمان آورده و کارهای شایسته را انجام داده‌اند و خدا را بسیار ذکر کرده باشند و بعد از ستمی که به ایشان شده نصرت جستند و بزودی کسانی که ستم کرده‌اند، خواهند دانست که به کجا بازگشت می‌کنند(۲۲۷). موسیقی در این دنیا حرام است اما اگر اهل بهشت شوید از موسیقی بهشتی لذت خواهید برد قال ابوالحسن (علیه السّلام): مَن نزَّهَ نفسَه عن الغناء فاِنَّ فی الجنةِ شجرةً یأمرُ اللهُ عزّوجلّ الریاحَ اَنْ تُحرِّکَها فَیسمعُ لها صوتاً ام یَسمعْ بمثله و مَن لم یتنزَّه عنه لم یَسمعْه.
کسی که خود را از غناء و ساز و آواز، پاکیزه و دور نگه دارد در عوض آن در بهشت درختی است که خداوند به باد فرمان می دهد که آن درخت را به حرکت درآورد و از آن درخت صدایی دل نواز به گوش می رسد که هرگز مانند آن را نشنیده است، اما
که در دنیا خود را از غناء، پاکیزه و دور نگه ندارد آن صدا را نمی شنود.
«جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۰۷»
مضرات موسیقی از منظر علمی و پزشکی(شاید با دیدن این کلیپ موسیقی را تحریم کردید)
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند.
  • موسیقی باید حذف شود
بازخواني برخي جملات حضرت امام(ره) و مراجع عظام تقليد درباره موسيقي : حضرت امام (ره) ، صريحا مي فرمايند: اگر بخواهيد مملکتتان يک مملکت صحيح باشدموسيقي را حذف کنيد نترسيد که از اينکه به شما بگويند کهنه پرست شده ايد، باشد ما کهنه پرستيم، همه اين کلمات نقشه است براي اينکه شما را از کار جدي عقب بيندازند .اين که مي گويند اگر چنانچه موسيقي در راديو نباشد آنها مي روند از جاي ديگر موسيقي مي گيرند بگذاريد از جاي ديگر بگيرند.شما عجالتا آلوده مباشيد آنها کم کم برمي گردند به اينجا . اين عذر نيست که اگر موسيقي نباشد در راديو آنها مي روند از جاي ديگر موسيقي مي گيرند حالا اگر از جاي ديگر مي گيرند آيا ما بايد به آنها موسيقي بدهيم!ما بايد خيانت کنيم!
موسيقي خيانت است به يک مملکت و خيانت است به جوانهاي ما اين موسيقي را حذفش کنيد آن را به طور کلي عوض کنيد و يک چيز ديگري بگذاريد که آموزنده باشد .کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگي بدهيد از آن عادت خبيثي که داشتند برگردانيد . صحيفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 201




موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
موسيقى تضعيف مى‏كند روح انسان را.... موسيقى خراب مى كند جوانهاى ما را، خدا مى‏داند كه خراب مى‏كند…اين از امورى است كه با نقشه درست كردند كه جوانهاى ما را منحرف كنند.....
اينكه ما مى‏گوييم كه اينها را از بين ببريد و مكرر من گفته‏ام، شايد تا حالا ده مرتبه بيشتر (به صدا و سيما) گفته‏ام كه آقا اين را برداريد من نمى‏دانم اين «نمى‏شود» يعنى چه؟چرا نمى شود؟ ....
اگر يك چيزى را مى‏بينند موسيقى‏اش را نمى‏توانيد رد كنيد، اصلش را رد كنيد 17 دي1362
  • موسیقی را نباید آموزش داد
رهبر در مورد مطلق موسيقي اعم از سنتي و غيره نيز مي فرمايند: به طور کلي ترويج موسيقي و آلات آن با هدف هاي نظام اسلامي منافات دارد. ... آموزش موسيقي و ترويج آن براي نوجوانان با اهداف نظام جمهوري اسلامي سازگار نيست.
  • موسیقی از نظر اهل بیت (رضی الله عنهم)

بعثت رسول خدا برای نابودی ساز و نی !
خانه ای که در آن موسیقی است از بلا دور نیست و دعا مستجاب نمی شود و فرشتگان داخل آن نمی شوند و برکت از آنجا میرود!
اولین نوازنده و خواننده شیطان است !
گوش کردن صدای تار موسیقی از گناهان کبیره است !
غنا بدترین صداها !
خدا به مجلسی که در آن غنا باشد نظر نمی کند ! غنا موجب فقر و نفاق است !
غناء و آوازه خوانی، طلسم زنا !
گوش کردن به موسیقی و ترانه موجب قساوت قلب است !
آموزش دادن موسیقی کفر است !
سرب داغ روز قیامت درون گوشی که موسیقی گوش می دهد !
نوازنده ، رو سیاه روز قیامت !
نوازنده و خواننده ، کور و کر و لال روز قیامت!
آلات موسیقی چه می گویند؟
کفران نعمت

زن آوازه خوان ملعون است!


عن ابی عبدالله فی قول الله تعالی: «و اجتنبوا قولَ الزُّور» (حج، ۳۰)، قال: قول الزُّورِ الغِناء.
درباره سخن خداوند که می فرماید: «از گفتار باطل بپرهیزید» فرمود: گفتار باطل همان غناء است.
«وسائل الشیعه، ج۱۲، ص۲۲۷»

قال الامام الباقر: الغِناءُ مِمّا وَعَدَاللهُ علیه النارَ و تلاهذه الآیة: و مِنَ الناس مَن یشتری لهوَ الحدیث لیُضِلَّ عن سبیل الله … (لقمان، ۶).
غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود».
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۶»

قالَ رجلٌ‏ للصادِقِ: إنَّ لی جِیرانا و لَهُم جَوارٍ یَتَغَنَّینَ و یَضرِبنَ بِالعُودِ، فرُبّما دَخَلتُ المَخرَجَ فَاطِیلُ الجُلوسَ استِماعا مِنِّی لَهُنَّ! فقالَ لَهُ الصادقُ علیه السلام: لا تَفعَلْ، فقالَ: و اللّهِ ما هو شی‏ءٌ آتِیهِ بِرِجلی إنّما هو سَماعٌ أسمَعُهُ بِاذُنی، فقالَ لَهُ الصادقُ: تَاللّهِ أنتَ! أ ما سَمِعتَ اللّهَ عَزَّ و جلَّ یقولُ: «إنَّ السَّمْعَ و البَصَرَ و الفُؤادَ کُلُّ اولئکَ کانَ عَنهُ مَسْؤولًا» «اسراء36»؟! فقالَ الرَّجُلُ کَأنّنی لم أسمَعْ بهذهِ الآیةِ مِن کتابِ اللّهِ عَزَّ و جلَّ مِن عَرَبیٍّ و لا عَجَمیٍّ! لا جَرَمَ أنّی قد تَرَکتُها، و أنا أستَغفِرُ اللّهَ تعالى.
مردى به امام‏ صادق عرض کرد: همسایگانى دارم که آنان را کنیزکانى است که آواز مى‏خوانند و عود مى‏نوازند و گاهى اوقات من به مستراح مى‏روم و براى این که ساز و آواز آنها را بشنوم نشستنم را طول مى‏دهم. حضرت به او فرمود: این کار را نکن. مرد گفت: به خدا قسم از روى قصد آن جا نمى‏روم، بلکه آوازى است که با گوشم مى‏شنوم. حضرت فرمود: عجبا از تو مگر نشنیده‏اى که خداوند تعالى مى‏فرماید: «همانا گوش و چشم و دل، از همه اینها بازخواست مى‏شود»؟ آن مرد گوید: انگار این آیه کتاب خداوند عزّ و جلّ را از هیچ عرب و عجمى نشنیده بودم. لا جرم این عمل خود را ترک کردم و از خداى بزرگ آمرزش مى‏طلبم.
«میزان الحکمه ج‏8 537 حدیث: 15499»

الإمامُ الرِّضا لمّا سَأَلَهُ محمّدُ بنُ أبی عَبّادٍ عنِ السَّماعِ، و کانَ مُشتَهرا بالسَّماعِ، و شُربِ النَّبیذِ: لأِهلِ الحِجازِ رَأیٌ فیهِ، و هُو فی حَیِّزِ الباطِلِ و اللَّهوِ، أ ما سَمِعتَ اللّهَ تَعالى یقولُ‏ «و إذا مَرُّوا بِاللَّغوِ مَرُّوا کِراما» (الفرقان: 72)
امام رضا در پاسخ به سؤال محمّد بن ابى عبّاد که به آوازه خوانى و شرابخوارى شهره بود و درباره آوازه خوانى سؤال کرد فرمود: اهل حجاز در این باره رأى و نظرى دارند. در حالى که این عمل به منزله باطل و لهو است. مگر نشنیده‏اى که خداوند تعالى مى‏فرماید: «و چون بر لغو بگذرند، با بزرگوارى مى‏ گذرند».
«میزان الحکمه ج‏8 538 حدیث: 15500.»


بعثت رسول خدا برای نابودی ساز و نی !
قال رسول الله
(صلی الله علیه وسلم) : اَنَّ اللهَ بَعثََنی رحمةً للعالَمین و لِاَمحقَ المعازفَ و المزامیرَ و امورَ الجاهلیة.
خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمتی برای جهانیان باشم و ساز و نی ها و امور جاهلیت را نابود سازم.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۰»

خانه ای که در آن موسیقی است از بلا دور نیست و دعا مستجاب نمی شود و فرشتگان داخل آن نمی شوند و برکت از آنجا میرود!
قال الامام الصّادق: بیتُ الغناء بیتٌ لا تُؤمَنُ فیه الفجیعةُ و لا تُجابُ فیه الدَّعوةُ و لا تَدخلُه الملائکة.
خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰»

قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): لا تَدخلُ الملائکةُ بیتاً فیه خَمرٌ أو دفٌّ أو طَنبُور أو نَردٌ و لا یُستجابُ دعاءُ هُم و تَرتفِع عَنهم البرکةُ.
فرشتگان وارد خانه ای که در آن شراب یا دایره یا طنبور (نوعی از آلات موسیقی) و یا نرد (نوعی وسیله قمار) باشد، نمی شوند و دعای اهل آن خانه مستجاب نمی گردد و برکت از آنان برداشته می شود.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۸»

اولین نوازنده و خواننده شیطان است !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم) : کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی.
ابلیس نخستین کسی است که به غناء و آوازه خوانی پرداخت.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۱»

گوش کردن صدای تار موسیقی از گناهان کبیره است !
قال الامام الرضا: اِستماع الاَوتار مِنَ الکبائر.
گوش دادن به (صدای) تارهای موسیقی از گناهان کبیره است.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰»

غنا بدترین صداها !
قال الامام الصّادق: شرُّ الاَصواتِ الغِناء.
بدترین صداها، غناء (و آوازه خوانی) است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۹»

خدا به مجلسی که در آن غنا باشد نظر نمی کند !
قال الامام الصّادق: الغناءُ مجلسٌ لاینظر اللهُ اِلی اَهلهِ.
مجلس غناء مجلسی است که خدواند به اهل آن نظر (لطف و رحمت) نمی کند.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۸۸»

غنا موجب فقر و نفاق است !
قال الامام الصّادق: الغناءُ یورث النفاقَ و یُعقِبُ الفقر.

قال الامام الصّادق: اِستماعُ اللَّهو و الغناء یُنبِتُ النفاقَ کما یُنبت الماءُ الزَّرع.
گوش کردن به چیزهای بیهوده و غناء و آوازه خوانی، نفاق را می رویاند همان گونه که آب کشتزار را می رویاند.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۶»

قال الامام الصّادق: الغناءُ عُشُّ النفاق.
غناء و آوازه خوانی، لانه نفاق و دوروئی است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۷»

قال الامام الصّادق: الغناءُ یُورِثُ الفقر.
غناء و آوازه خوانی موجب فقر و تنگدستی می گردد.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۳»

قال الامام الباقر: الغناءُ یُنبِتُ النفاق فی القلب کما یُنبت النخلُ الطلع.
غناء و آوازه خوانی نفاق و دروئی را در دل می رویاند همان گونه که درخت نخل، خوشه خرما را رویش می دهد.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۸»

قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): اَربعٌ یُفسِدنَ القلبَ و یُنبتنَ النفاقَ فی القلب کما یُنبِتُ الماءَ الشجرَ؛ اِستماعُ اللَّهو و … .
چهار چیز است که قلب و روح را تباه و نفاق را در آن می رویاند، همچنان که آب، درخت را می رویاند؛ (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

غناء و آوازه خوانی، طلسم زنا !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): الغناءُ رُقْیَةُ الزّنا.
غناء و آوازه خوانی، طلسم زناکاری است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۴۷»

گوش کردن به موسیقی و ترانه موجب قساوت قلب است !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): ثلاثٌ یَقسینَ القلبَ: اِستماعُ اللَّهو و … .
سه چیز باعث قساوت و سنگ دلی می گردد: (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

آموزش دادن موسیقی کفر است !
قال الامام الصّادق: لا یَحِلُّ بیعُ الغِناء و لا شِراءُه و استماعُه نفاقٌ و تعلیمهُ کُفر.
خرید و فروش (آلات) غناء و ساز وآواز حلال نیست و گوش دادن به آن، نفاق و دوروئی و آموزش دادنش، کفر و بی دینی است.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۹»

سرب داغ روز قیامت درون گوشی که موسیقی گوش می دهد !
قال رسول الله
(صلی الله علیه وسلم): مَنِ استمعَ اِلی اللَّهو یُذابُ فی اُذُنهِ الآنُک.
کسی که به چیزهای لهو و بیهوده گوش فرادهد (روز قیامت) در گوشش سرب گداخته (و ذوب شده) ریخته می شود.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۱۰»

نوازنده ، رو سیاه روز قیامت !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): یُحشرُ صاحبُ الطَّنبور یوم القیامةِ و هو أسودُ الوجهِ و بِیَده طنبورٌ من نار و فوقَ رأسه سبعون اَلف ملکٍ، بید کُلُّ ملکٍ مِقْمعَةُ یَضربون رأسَهُ و وجهَه.
دارنده طنبور (نوعی از آلات موسیقی) روز قیامت محشور می شود در حالی که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار فرشته قرار دارند که در دست هر کدام از آنها عمودی آهنین است که بر سر و صورتش می زنند.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»

نوازنده و خواننده ، کور و کر و لال روز قیامت
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): یُحشَر صاحبُ الغناء مِن قبره اَعمی و اَخرس و اَبکم.
دارنده (آلات) غناء و آوازه خوانی محشور می شود در حالی که کور و کر و لال است.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»


آلات موسیقی چه می گویند؟
سَمِعَ امیرالمؤمنین رجلاً یَطربُ بالطَنبور فمنعه و کَسَرَ طنبورَه … فقال: اِنّه یقول: سَتَندِم سَتَندِم اَیا صاحبی سَتَدخُل جهنَّم اَیا ضاربی.
امیرالمؤمنین امام علی (علیه السّلام) شنید مردی طنبور می نوازد، وی را از این کار منع کرد و طنبورش را شکست و از وی خواست که توبه کند او هم توبه کرد، سپس به او فرمود: آیا می دانی هنگامی که طنبور نواخته می شود چه می گوید؟ عرض کرد جانشین رسول خدا (صلی الله علیه و آله ): داناتر است. حضرت فرمود: می گوید: بزودی پشیمان می شوی، به زودی پشیمان می شوی ای صاحب من! به زودی داخل جهنم می گردی ای نوازنده من!
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰»

کفران نعمت
قال الامام الصّادق: مَنْ اَنْعم الله علیه بِنعمةٍ فَجاءَ عند تلک النّعمة بِمِزمارٍ فقد کَفَرَها.
کسی که خداوند به او نعمتی عطا فرماید و با وجود آن نعمت به نی و ساز و آواز روی آورد، کفران نعمت کرده است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۳»

زن آوازه خوان ملعون است!
قال الامام الصّادق: اَلمُغَنّیةُ ملعونةٌ ، ملعونٌ مَن أکَل َ مِن کَسبِها.
زن آوازه خوان ملعون است و کسی که از درآمد آوازه خوانی او بخورد (روزی خود را بگذراند) نیز ملعون است.
«الاستبصار، ج ۳، ص ۶۱»

قال الامام الصّادق: اَلمُغَنّیةُ ملعونةٌ و مَن آواها و أکَلَ کسبَها ملعونٌ.
زن آوازه خوان ملعون است و کسی که او را جای دهد و از درآمد آوازه خوانی او بخورد (روزی خود را بگذراند) نیز ملعون است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۱۱»

موسیقی بهشتی !
قال ابوالحسن: مَن نزَّهَ نفسَه عن الغناء فاِنَّ فی الجنةِ شجرةً یأمرُ اللهُ عزّوجلّ الریاحَ اَنْ تُحرِّکَها فَیسمعُ لها صوتاً ام یَسمعْ بمثله و مَن لم یتنزَّه عنه لم یَسمعْه.
کسی که خود را از غناء و ساز و آواز، پاکیزه و دور نگه دارد در عوض آن در بهشت درختی است که خداوند به باد فرمان می دهد که آن درخت را به حرکت درآورد و از آن درخت صدایی دل نواز به گوش می رسد که هرگز مانند آن را نشنیده است، اما کسی که در دنیا خود را از غناء، پاکیزه و دور نگه ندارد آن صدا را نمی شنود.
«جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۰۷»

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 271 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 10:17

مغالطۀ مساوی دانستن "حکمت" با "فلسفه" و "حکیم" با "فیلسوف

لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ﴿۱۶۴﴾ آل عمران

خداوند بر مؤ منان منت نهاد ( نعمت بزرگي بخشيد) هنگامي كه در ميان آنها، پيامبري از جنس خودشان برانگيخت؛ كه آيات او را بر آنها بخواند، و كتاب و حكمت به آنها بياموزد؛ اگر چه پيش از آن، در گمراهي آشكار بودند.
دربرخی از کتب و مقالاتی که در موضوع فلسفۀ اسلامیزه شده نگاشته شده، فلسفه مترادف با حکمت، و از فیلسوف با عنوان حکیم نام برده شده است.

اینگونه اظهارات تاچه حد منطبق با حقیقت و ادبیات دینی-قرآنی است؟


در نادرستی به کار بردن این گونه تعبیرات(فلسفه=حکمت) باید دانست که علاوه بر هم معنی نبودن از نظر لفطی و مفهومی، مقولاتی که فلاسفه در جهان اسلام از آن بحث کرده اند ،مقولاتی وارداتی و مربوط به قرن ها پیش از ظهور اسلام است که فلاسفه و عرفای مسلمان(در مفهوم اصطلاحی)،دربارۀ این مقولات و نسبتشان با آیات و روایات دینی برخوردی تحمیلی و تطبیقی ،در پیش گرفتند.
در قرآن دست كم 4 آيه نص است بر اين كه خداوند بر پيامبران حكمت «نازل كرده است» و دست كم در 6 آيه نصّ شده است كه پيامبران از آن جمله رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) به مردم حكمت ياد مى دادند.

اگر فلسفه به معنای حکمت است و مقولات مورد بحث فلاسفه (که فلاسفه مسلمان ازغیرمسلمانان اقتباس کردند) حکیمانه بود،قطعا به طور صریح و روشن در ایات و احادیث می آمد و نیازی به تطبیق و تاویل این مقولات با نصوص دینی نبود.

و حتما پیامبر که مأمور به تعلیم حکمت بودند،مقولات وام گرفتۀ شدۀ فلاسفه مسلمان از بیگانگان را به مردم تعلیم می داد.

همچنین باید این نکته مهم عنوان شود؛که آن حکمتی که در قرآن از آن اسم برده شده و بر پیامبر(ص) نازل شده به معنای علم استوار و دارای استوار بالذات است، و هیچ خطا و اشتباه و اختلافی در آن نمی تواند پیدا شود. به عبارتی دیگر محال است در آن اختلاف و تضادی باشد ، در حالی که می دانیم در میان فلاسفه و عرفای اصطلاحی مکاتب گوناگون فلسفی و نحله های مختلف صوفی- عرفانی پدید آمده که هر مکتب فلسفی و مشرب عرفانی،مفاهیم و آراء دیگر مکاتب را قبول ندارد و گاهی اساس یک مکتب را زیر سوال می برد. همچنین مطالب متشتت و مخالف قرآن و روایت صحیح در این نحله ها یافت می شود.

حضرت امام خمینی(ره): «اگر تمام فلاسفه از صدر تا به امروز را گرد آورید حتی دو نفرشان نیستند که در همه مسایل فلسفی متفق النظر باشند لیکن اگر همه پیامبران از آدم تا خاتم جمع شوند حتی یک اختلاف نظر هم ندارند»

نکتۀ مهم دیگر،اگر فلسفه یعنی حکمت؛ کدام فلسفه حکمت است؟ فلسفۀ افلاطونی؟ ارسطویی؟ رواقی؟ افلوطینی؟ مشایی؟ اشراقی؟ صدرایی؟ !!!

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 8:17

پيش فرضپاسخ : خرج خوراک دونفره در ماه به طور متوسط و معمولی

نوشته اصلي بوسيله mahdi.ahmadi نمايش نوشته ها

با سلام،
خرج (فقط) خوراک (صبحانه، ناهار، شام، میوه، میان وعده ها و ...) برای یک زوج جوان که تازه شروع به زندگی می کنند، چقدر میشه به طور متوسط (خوراک معمولی حداقلی دونفره ماهانه) ؟

بستگی به این داره که چقدر گوشت مصرف میکنید
چقدر میوه مصرف میکنید و از کجا تهیه میکنید
ولی اگر تنها و تنها خرج خوراک را بخواهید بدانید
از حداقل 700 هزار تومن به بالا خواهد رفت

__________________
یکمی تفکر و تعقل درمان جاهلیت هست....
سعی کن از ابعاد مختلف بنگری
سعی کن از قدرت مغزت برای شکوفا شدن استفاده کنی و نه جاهلیت....

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 7:15

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر

تنوع که از مشخصه های غذاهای لهستانی است ما را به سابقه تاریخی پر سر و صدایش باز می گردد.پس زمینه اسلاوها و غذاهای مدرن لهستانی با نفوذ خارجی ها مخلوط شده و سفره امروز آنها این چنین است.

به گزارش "توریسم " ترکیبات اصلی غذاها در این کشور واقع در اروپای مرکزی نخست انواع گوشت و سپس انواع سبزیجات و در آخر هم غلات و رشته فرنگی است.

در ادامه غذاهای مشهور لهستانی را مشاهده می کنید:

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



"Bigos" خورشت سنتی لهستانی ها است که شامل : کلم ، تکه های مختلف گوشت ،پوره گوجه غرنگی ، عسل ، قارچ است و با نانی مخصوص و پوره سیب زمینی سِرو می شود.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



پنکیک سیب زمینی از پیاز رنده شده ، هویج ،سایر سبزیجات تهیه می شود و روی آن شکر یا خامه ترش می ریزند.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



"Rosol" سوپ ساده مرغ و نودل و سبزیجات است که از سر سفره لهستانی ها کم نمی شود.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



"ماکویک" شیرینی رولی محبوب لهستانی ها برای عید پاک و کریسمس است که با گردو چرخ شده پر می شود و دانه های خشخاش روی آن می ریزند.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



"اوس سیپک" پنیر گریل شده ای است که از شیر نمک دارشده ای گوسفندانی که در کوههای تاترا لهستان زندگی می کنند ،تهیه می شود.این پنیر در کنار سیب گریل شده و سس کرنبری خورده می شود.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



سوپ "بُرش" از چغندرقرمز ، پیاز ،سیر و سبزی های دیگری مانند هویج ،کرفس و یا ریشه جعفری تهیه می شود.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



کرپ های نازک "نالسکینی" که به صورت شیرین با پنیر و مربا یا با گوشت و سبزیجات تهیه می شود.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



"گمپکی" غذایی لهستانی که برگ کلم را با گوشت و برنج پر کرده و با سس گوجه طبخ می کنند.

غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



"پییرنیک" کیک زنجبیلی لهستانی هاست که از دارچین ،جوز ،میخک تهیه و با شکلات مایع روکش می شود.





غذاهای مشهور لهستانی + تصاویر



هات داگ لهستانی بزرگتر از هات داگ های عادی است و همراه با کالباس، پنیر و دیگر افزودنی های طعم متفاوتی دارد.


گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 186 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 7:15

 

تاريخ عضويت: Sep 2013

وضعیت تاهل: متاهل

محل سكونت: تهران

ارسالها: 5,847

سپاس هاي ايشان از ديگران: 16,942

سپاس های دیگران از ایشان : 16,046


ارسال پیام خصوصی

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 192 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 7:15